RODM Warszawa

SIEĆ REGIONALNYCH OŚRODKÓW DEBATY MIĘDZYNARODOWEJ





12.06.2017 „Jak trafić do pasjonatów? Warsztaty o tworzeniu projektów historycznych” Działania RODM Warszawa

W dniu 31.05.2017 w Centrum Kultury i Sztuki w Sierpcu odbyło się kolejne, zorganizowane przez Regionalny Ośrodek Debaty Międzynarodowej w Warszawie, wydarzenie poświęcone upowszechnianiu wiedzy o bohaterskich postawach Polaków ratujących Żydów podczas II Wojny Światowej.

Konsultant RODM Warszawa Olga Kacperczyk wzięła 08.06.2017 udział w warsztatach "Projektowanie oferty kulturalnej dla pasjonatów historii" zorganizowanych przez Muzeum Historii Polski, Narodowe Centrum Kultury oraz Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN.

Warsztaty skierowane były do pracowników instytucji kultury oraz organizacji pozarządowych z całej Polski, które prowadzą projekty związane z historią, dziedzictwem lokalnym i edukacją historyczną.

W trakcie spotkania można było się dowiedzieć:

  • Jakie są najważniejsze typy uczestników kultury?
  • 1/4 polskiego społeczeństwa deklaruje zainteresowanie historią - jak ich skłonić do skorzystania z naszej oferty kulturalnej?
  • Jakie są motywacje amatorów fascynujących się historią i jakie tematy najbardziej ich interesują?
  • Jak lepiej definiować grupy docelowe oraz projektować i promować inicjatywy, wystawy i publikacje z zakresu historii, korzystając z dostępnych badań?

Uczestnicy dowiedzieli się, jak w praktyce wykorzystywać wyniki dostępnych badań publiczności i uczestników kultury oraz mieli okazję poznać i przetworzyć na konkretne pomysły wyniki najnowszych badań pt.:

  • „Przeszłość jako pasja. Jakościowe badanie pasjonatów historii” – badanie Narodowego Centrum Kultury zrealizowane przez Ipsos;
  • „Segmentacja uczestników kultury” – badanie Muzeum Historii Polski, Muzeum Polin i Narodowego Instytutu Fryderyka Chopina zrealizowane przez Smartscope;
  • „Badanie rozpoznające sieciowe otoczenie i potrzeby użytkowników Muzeum” – badanie Muzeum Historii Polski zrealizowane przez Millward Brown.